Geen vertrouwen in advocaat.

By 27 januari 2016Aansprakelijkheidsrecht

Cliënten die geen vertouwen hebben in hun advocaat. Dit probleem wordt dagelijks bij ons kantoor gemeld. Het verloren vertrouwen heeft zeer uiteenlopende oorzaken.

Wel betaald, geen actie.

Het kom maar al te vaak voor dat cliënten na betaling van een voorschot of de eigen bijdrage vervolgens maanden moeten wachten totdat zij vaak na veel telefoontjes of e-mails enige actie van hun advocaat zien. Het geëigende smoesje: druk, druk of ik wacht op de tegenpartij.
Het is wel de voornaamste klacht tegen advocaten: de volstrekte onbereikbaarheid. Meneer is op de rechtbank, in bespreking, met vakantie en belt terug, hetgeen tot grote ergernis niet gebeurt.

Geen waar voor uw geld.

Van een advocaat mag worden verwacht dat hij zijn hoge honorarium ook waar maakt. De klachten die ons bereiken geven echter een ander beeld. Het lijkt er vaak op dat declareren het belangrijkste werk van de advocaat is en niet hetgeen waarvoor hij is ingehuurd: hoge kwaliteit leveren.

Klacht.

Het indienen van een klacht bij de Deken of Raad van Discipline is een mogelijkheid. Dat levert echter in het beste geval slechts een tuchtrechtelijke sanctie op en daar gaat het cliënten doorgaans niet om. Men eist terugbetaling van salaris of een schadevergoeding.

Advies.

Recht voor zijn Raap Juristen weten de weg om u hierin bij te staan. Wij hebben een schat aan ervaring en weten exact hoe deze kwesties aan te pakken. Bekijk op onze website de rubriek Klacht advocaat of neem contact op voor een gratis juridisch advies. U zult versteld staan van de mogelijkheden die wij kunnen bieden om uw recht te halen.