Verschillende klachten kunnen voorkomen over zorg. Als u helemaal niet tevreden bent over de zorg of ondersteuning die u krijgt, kunt u een klacht indienen. U kunt klachten hebben over uw zorgverlener zelf of misschien wel over een zorginstantie.
Problemen met huisarts of tandarts
Een veelvoorkomend probleem is een huisarts die nauwelijks bereikbaar is. Problemen met huisartsen komen meer dan geregeld voor, daarom is het belangrijk te weten wat u hieraan kunt doen.
Een gebitsverandering bij de tandarts kan een hoop onverhoopte kosten met zich meebrengen. Het direct aansprakelijk stellen en vervolgens eisen van schadevergoeding is de enige weg om de schade te verhalen. Op de pagina problemen met tandarts kunt u hier meer over lezen.
Klacht cosmetische ingreep
Of het nu gaat om liposuctie, een borstvergroting, fillers of een facelift, een cosmetische ingreep of plastische chirurgie is nooit zonder risico. De chirurg en zijn kliniek dient bij de ZKN (Zelfstandige Klinieken Nederland) aangesloten te zijn. Bij het aangaan van een overeenkomst is het zaak dat u dit controleert. Lees meer over cosmetische klachten.
Gratis juridisch advies
Bij een klacht over de huisarts wordt elke vraag die per telefoon of email wordt gesteld gegarandeerd binnen 24 uur beantwoord door een van onze juristen. Neem contact op voor gratis juridisch advies.
Na ontvangst van de omschrijving van de klacht over bijvoorbeeld uw huisarts onderzoekt de jurist van Recht voor zijn Raap Juristen voor welk handelen of nalaten de dokter aansprakelijk gesteld kan worden. Lees meer het onderzoek of de procedure.
Verkrijgen van schadevergoeding
Voor het verkrijgen van een schadevergoeding moet u bij de Recht voor zijn Raap Juristen zijn. Wij zijn gespecialiseerd in het verkrijgen van schadevergoeding in geld.